SP nr 3 w Sanoku

6a – biologia – 23 marca

Lekcja 23.03.2020 r.

Temat: Przegląd i znaczenie ryb.

W ramach powtórzenia i utrwalenie wiadomości z lekcji “Ryby – kręgowce środowisk wodnych” proszę o rozwiązanie testu: quizizz.com/join?gc=567794 Proszę podpisywać nazwę w quiz swoim imieniem i nazwiskiem, tak żebym wiedziała jak zdalnie pracujecie.   

W nowym temacie lekcji :

  • Proszę o zapoznanie się z treścią w podręczniku ze str. 87 – 92.   
  • Jeśli masz dostęp do komputera / Internetu pooglądaj:

https://epodreczniki.pl/a/ryby—zwierzeta-wodne/D18acOSzl

W ramach notatki wpiszcie do zeszytu przedmiotowego:

  1. Wyróżniamy kształt ciała ryb:
    1. opływowy – ułatwia im pokonywanie oporu wody podczas pływania
    2. silnie spłaszczony – stają się mniej widoczne dla zwierząt drapieżnych, pokrywają się piaskiem
    3. wydłużony – szybko pływają, łatwiej omijają przeszkody 
  2. Ochrona ryb w Polsce i na świecie obejmuje:
    1. wprowadzenie okresów ochronnych
    2. ochrona gatunkowa ryb, które są zagrożone wyginięciem
    3. określenie wielkości połowów
    4. ochrona miejsca tarła i zimowania ryb.

W podpunkcie 3 zapisz znaczenie ryb w przyrodzie i dla człowieka.